مهندس روح اله رستمی

وبلاگ شخصی مهندس روح اله رستمی

وبلاگ شخصی مهندس روح اله رستمی

*** ROOHALLAH ROSTAMI ***

مهندس روح اله رستمی

درخصوص رزومه کاری، طرحها و فعالیتها و ...

بازافرینی پایدار شهری -1

پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷ ق.ظ

با روی کار آمدن دولت یازدهم طرح‌های محدوده بافت فرسوده به ستاد بازآفرینی پایدار شهری تغییر ماهیت داد که در این ستاد محدوده‌های بیشتری از جمله سکونتگاه‌های غیررسمی، حاشیه‌ها و روستاهای حاشیه شهرها نیز به بافت فرسوده شهرها اضافه شدند که روح‌ا... رستمی، مسئول ستاد بازآفرینی پایدار شهری نیز در گفت‌وگو با همدان‌پیام در این خصوص تشریح کرد.

وقفی بودن اراضی جذب تسهیلات بازآفرینی را ناممکن می‌کند

ستاد بازآفرینی پایدار شهری کبودراهنگ به عنوان یک ستاد شهرستانی متشکل از حدود 30 نهاد اداری و اجرایی و نیز شهرداران گل‌تپه و شیرین‌سو با ریاست فرماندار و دبیری شهردار کبودراهنگ در 2 سال گذشته تشکیل گردیده است. دبیرخانه مرکزی در شهرداری کبودراهنگ مستقر می‌باشد. تاکنون حدود 8 جلسه شهرستانی و نیز 3 کمیته فنی و تخصصی ستاد تشکیل شده که مصوبات آن در قالب مصوبات لازم‌الاجرا به نهادهای عضو شهرستانی ابلاغ می‌گردد. در ستاد بازآفرینی پایدار شهری کبودراهنگ، محدوده‌های هدف احیا، نوسازی و بهسازی و بازآفرینی شهر در 5 گونه‌بندی که شامل بافت تاریخی شهرها، پهنه‌های نابسامان میانی شهرها، پهنه‌های شهری با پیشینه روستایی، پهنه سکونتگاه‌های غیررسمی و پهنه‌های ناهمگون می‌باشد و به عنوان «محدوده های هدف بازآفرینی» از آن نام برده می‌شود.
بر اساس مصوبات پیشین ستاد مقرر گردیده است که جهت احیا، نوسازی و بهسازی این محدوده حداقل 30 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و اداری در این محدوده‌ها تخصیص و هزینه گردد. همچنین برای این منظور بسته‌های حمایتی وتشویقی در قالب تسهیلات 30 میلیون تومانی به بناهای فرسوده در این محدوده اختصاص یافته است که متأسفانه به دلیل مشکلات ناشی از وقفی بودن عمده اراضی شهری و عدم وجود اسناد ثبتی جهت ارائه به بانک عامل، همشهریان عزیز نتوانسته‌اند از این تسهیلات استفاده مناسبی نمایند.
در برنامه‌های آتی ستاد همچنین بهسازی و احیای بازار سنتی شهر قرار دارد که امید است منجر به نتایج مناسبی برای رونق بازار شهر گردد. برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌برداری مناسب از بافت‌های تاریخی همچون حمام قدیمی و سنتی شهر از دیگر برنامه‌های ستاد بازآفرینی پایدار می‌باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">