مهندس روح اله رستمی

وبلاگ شخصی مهندس روح اله رستمی

وبلاگ شخصی مهندس روح اله رستمی

*** ROOHALLAH ROSTAMI ***

مهندس روح اله رستمی

درخصوص رزومه کاری، طرحها و فعالیتها و ...

دیدگاه در مورد انتخاب شهردار در شهرداریها

شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹ ب.ظ

با انتخابات شورا و تعیین اعضای شورای شهر یکی از مهمترین مسایل پیش روی آنها احتمالا تعیین شهردار جدید می باشد. اما تا چه اندازه این موضوع ضرورت داشته و هدف کلی از تغییرات شهردار از نظر و افکار شوراهای جدید چگونه باید تبیین گردد. به نظر می رسد صرفنظر از اهداف و تمایلات شخصی و ارتباطات فی مابین منتخبان و افراد مدنظر آنها برای شهردار شدن در یک شهر، باید به چند موضوع اساسی دقت نظر کافی مبذول گردد.

نخست اینکه اگر که مدیر شهری فعلی شایستگی لازم را داشته و عملکرد مطلوبی از خود بجای گذاشته است  شایسته است که منتخبین جدید به انتخاب منتخبین قدیمی احترام گذاشته و جهت جلوگیری از بروز مشکلات بعدی شهردار قوی و کارامد حال حاضر را ابقاء نمایند و اینکه تصور کنیم تغییر شهردار توسط منتخبین جدید تحت هر شرایطی از وظایف اصلی آنهاست صحیح نمی باشد و هزینه های زیادی قبلا با نادیده گرفتن این موضوع بر شهر و شهرداریها تحمیل شده است.

 در مراحل بعدی اگر که هدف منتخبان جدید پیشرفت و توسعه شهر می باشد باید ویژگیهای کارامدی و شایسته سالاری را در نشاندن فردی در بالاترین مسند خدمات شهری در نظر بگیرند چه اینکه مردم از انتخاب آنها همین هدف را دنبال نموده اند. مشروعیت و توانایی بلامنازع  فرد مورد نظر منتخبین جدید از نظر مردم و گروهی تحت عنوان کارکنان مجموعه شهرداری بسیار حائز اهمیت می باشد و منتخبین جدید نباید تصور کنند که قادرند هر شخصی را بر مسند مورد نظر بنشانند کما اینکه تمام اهداف مورد نظر در خصوص پیشرفت و آبادانی شهر توسط مجموعه بزرگی از نیروی انسانی در غالب شهرداریها شکل خواهد گرفت که اتفاقاً تجربه و دانش نیروهای انسانی در مورد مسایل شهری در این سازمانها کم نیست و ورود مدیری با مشروعیت متفاوت می تواند برایند این نیرو را تغییر دهد لذا شایسته است منتخبین جدید نظرات کارشناسی در این مورد را کم اهمیت قلمداد نکنند. 

ادامه دارد...

https://t.me/rostami_roohallah

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">