مهندس روح اله رستمی

وبلاگ شخصی مهندس روح اله رستمی

وبلاگ شخصی مهندس روح اله رستمی

*** ROOHALLAH ROSTAMI ***

مهندس روح اله رستمی

درخصوص رزومه کاری، طرحها و فعالیتها و ...

انتخاب اصلح با آگاهی و شناخت

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۱۰ ب.ظ

انتخاب اصلح

روز 29 اردیبهشت سال جاری روزی سرنوشت ساز و به یاد ماندنی در تاریخ نظام ما خواهد بود که امیدواریم مردم عزیز با حضور خود در انتخابات و برگزیدن اصلح ترین نمایندگان خود برای بالاترین مقام اجرایی کشور و شوراها در ایجاد شرایط مطلوب و شایسته در جامعه نقش خود را ایفا نمایند.

 اینکه فعالیتهای  تبلیغاتی از طرف کاندیداها و حامیان آنها این روزها گرم و گرمتر می شود و شور انتخاباتی باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه می شود می توان تصور نمود که جامعه ما در مسیری  مردم سالار قرار داشته و مشارکت مردم در اداره امور جامعه به سوی شرایط مطلوبتر افزایش یافته است اما در این بین به چند پرسش اساسی باید توجه نمود. اول اینکه دیدگاه مردم نسبت به منتخبان آنها چگونه شکل می گیرد؟ آیا به صرف تبلیغات و نمایشهای عوام پسند می توانیم منتخب خود را انتخاب نماییم؟ گذشته از عکسها، رنگها و شعارهای مردم پسند که کم و بیش همه کاندیداها آنها را در قاموس تبلیغات خود قرار می دهند چه اصولی باعث تشخیص کاندیداهای اصلح خواهد بود؟ حساسیت مردم نسبت به نحوه انتخاب نماینده خود در هر سمتی تا چه میزان می باشد؟ آیا هدف نهایی کاندیداها و حامیان آنها موفقیت در روز انتخابات و به نوعی برنده شدن در مسابقه انتخاب است؟ اگر انتخاب صحیح شکل نگیرد چه عواقبی بعد از انتخابات متصور خواهیم بود؟ پاسخ صحیح به این پرسشها بدون شک باعث انتخابی صحیح از طرف مردم جامعه و تسریع و استمرار حرکت جامعه به سوی پیشرفت و تعالی خواهد بود. واقعیت این است که همه مردم با کمی تامل براحتی می توانند فرق منتخب شایسته را از غیر شایسته تشخیص دهند اما تاکنون به دلایل روانشناختی و فرهنگهای مختلف در هر جامعه حساسیتها به دقت در موضوع انتخاب متفاوت بوده است به سخن دیگر در جوامعی که همبستگی های ظاهری بیشتر از همبستگی های فکری می باشد حساسیت فکری بر انتخاب ظاهری متمرکز است. انتخاب ظاهری می تواند بر اساس هم قوم یا هم محله یا همشهری و یا هم حذب بودن شکل گیرد که همگی باعث محدود شدن دایره تصمیم گیری فرد بر تعداد خاصی از افراد مورد نظر از طرف شخص انتخاب کننده می گردد که در نهایت تصمیم گیری آسان به نظر رسیده و تعصب انتخاباتی افزایش خواهد یافت. در مجموع باید گفت انتخابات یکی از نشانه های ارتقاء فرهنگی جامعه  است که می تواند موجب مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود باشد اما چنانچه نحوه انتخاب به درستی صورت نپذیرد به همان میزان سرنوشت نامعلوم و ناصحیحی برای جامعه رقم خواهد خورد لذا شایسته است نخبگان و بزرگان جامعه سعی در ارتقاء سطح اگاهی جامعه برای شناخت صحیح افراد  و اهمیت انتخاب صحیح در ایام انتخابات را به مردم یاداوری نمایند چرا که بدون آگاهی هر انتخاب یک گام اشتباه در حرکت جامعه به سوی پیشرفت می باشد که معلوم نیست برایند چنین انتخابهای اشتباهی در نهایت جامعه ما را به کدام سو سوق دهد.

مهندس روح اله رستمی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۴
روح اله رستمی

نظرات  (۱)

سلام مهندس رستمی عزیز. همه از امدن شما به انتخابات خپشحالند البته لیاقت شما بسیار بیشتر است امیدواریم مردم قدر دلسوزانی مثل شما را بدانند که الحق سواد و تخصص بالایی در منطقه و استان دارید. 
پاسخ:
سلام از این همه لطف شما سپاسگذارم. موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">